Officiella klagarhelgen!

Nu äntligen ska jag uppdatera bloggen för engångsskull. Helgen har jag tillbringat ute på Long Island utanför New York. Där har de en weekend kurs där man kan få 3 credits. Alla au pairer måste ta 6 creatis för att få vara i landet och jobba så därför har jag delat upp det, att jag åkte på en weekend kurs och sen går jag en kurs på Brookdale Community Collage så att jag får prova på hur det är att ta en kurs på ett collage också. 
Kursen på Brookdale heter Nutrition and Health, vilket jag tycker är sjukt intressant men samtidigt sjukt svårt! Ibland hänger man med hur bra som helst, men lärarn gör det inte lätt när hon skriver smått på skrivstil. det blir mycket chansningar på en massa knepiga ord. På tisdag har jag mitt första prov och jag har råpluggat i 1,5 vecka men inte fått in mycket mella pannbenen tyvärr:) vi får väll an see hur det går!

Men nu till helgen som varit.
Jag och Malin tog tåget till Long Island för att gå i skolan, vi skrev in oss direkt när vi kom dit och vi fick nyckeln till rummet. Vi går dit och lämnar våra grejer, det är inte det fraischaste man har sett i sina dagar. När Malin ska bädda sängen ser hon gula fläckar på lakanen, myyyyyyys tänkte vi då!
Förutom fläckarna så var AC:n på vilket gjorde att det var sjukt kallt i rummen, vi fick sova med våra kläder på och ändå frös vi.
Vi hade vår första lektion där på Fredagskvällen som varade i 3 timmar och sen fick vi läxa på det som vi höll på med fram till 23 tiden.
Dagen efter spenderade vi sammanlagt 10 timmar i en lektionssal med en tråkig lärare som berättade hela sin livshistoria kändes det som.
Det ända som var lite intressant var att käka i en collage matsal. Man hade 3 olika matdiskar att gå till och välja mat, sen hade de extra med bagels eller flingor. Sen till dricka var det läsk eller vatten man fick och till efterrätt kunde man få sig en glass. Hyfsat olik hemma om man säger så!
I matsalen satt vi au pairer med varandra och sen var det uppdelat med sportkillarna, kineserna, pluggisarna osv. Det var ungefär som en americansk film typ.

Efter att som sagt ha frysit hela helgen så är jag väldigt glad över att ha kommit tillbaka till Holmdel, värmen, sova i sin egen säng och att man fick ta en kalasvarm dusch:)

Nu är det sovdags och imorgon väntas en pluggdag så att det står ut genom öronen.

Over and out!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: