Memorial day!

Idag har det varit memorial day här i USA så föräldrarna i huset har varit lediga. Därför åkte vi ut till deras sommarhus som ligger ute vid kusten. Jag åkte med så att jag skulle kunna få chansen att lära känna alla lite bättre och komma in mer i familjen. När vi kom dit så var det runt 33 grader eller något liknande, så det var bra varmt. Jag var sugen på att gå en tur i området för att se mig omkring lite så värdmamman ritade mig en liten karta så att jag skulle hitta tillbaka till huset igen. Jag tog mig ut och gick i ungefär en timme men det var så fruktansvärt varmt att vara ute och gå för länge så jag gick hemåt. Området var hur fint som helst, det är en blandning mellan de olika klasserna, så vissa har gigantiska ''sommarstugor'' och andra har i en lite mindre storlek. Min värdfamilj hade ett jättemysigt hus med två våningar så det var rätt stort så  jag fick ett litet gulligt sovrum där. 
Efter min gångtur åkte vi ner på stranden och satte oss där en stund och solade, jag kände på vattnet men det var fortfarande lite för kallt för min smak.
Vi for sedan hem, käkade middag, nattade barnen och jag satte mig ute på balkongen som var helt öppen så man kunde se långväga. Där satt jag säkert i 4 timmar och hade det mysigt. Solen gick ner ganska fort men det var fortfarande varmt ute. Värdföräldrarna kom ut efter en stund och satte sig med mig, vi satt och pratade en hel del så nu börjar man känna att man känner dom lite bättre.
Det var Söndagen det, idag (måndag) åkte vi tillbaka till huset och badade lite i poolen men efter ett tag så hörde vi åska en bit bort så vi gick in. Efter en timme eller så började det åska, blixtra och störtregna här. Jag var uppe i köket och tittade ut, senare på kvällen gick jag ner till mitt rum och då var hela golvet alldeles BLÖTT! Ena fönstret läcker så radion luktade alldeles bränt, min mobil var blöt och lite papper som jag hade men datorn klarade sig med några centimeter!

Det var min dag det:)
Imorgon är min första riktiga arbetsdag när jag ska arbeta själv, ska bli spännande de!


  


Det flög sånna här plan varje halvtimme med reklamskyltar!
Förra veckan såg jag ett remsa där det stod: Kendra, will you marry me?

Utsikten åt ena hållet från sommarhuset!
Postat av: frida sjöstedt

Vad kul att du har det bra i Amerikat:D:D:D

Synd det där m mobilen:( fast det är tur att datan klarade sig:)

2010-06-01 @ 20:15:33
URL: http://puddiing.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: