IKEA+fotboll

I Söndags åkte jag, Ninni, Elin och Nadine en första tur till IKEA! Det var jättekul att få se lite svenska grejer igen, de hade som en minishop där man kunde handla svenska varor. Jag inhandlade marabou, sill och tunnbröd till midsommarafton för jag tänkte att jag skulle bju värdfamiljen, sen tänkte jag köpa vaniljglass och jordgubbar till en fin fin efterrätt. Jag tänkte först på kladdkaka men då kom Elin på jordgubbarna som var ett mycket bättre förslag, för det är klart att man måste ha jordgubba på midsommar!
När vi hade gått en runda gick vi och käkade köttbullar och lingonsylt men till var det potatisnos istället för pärern, det var inte lika gott men det funkade det också:)




Mumma med köttbulla

Elin och Ninni:)

Jag och Nadine


Flaggan:D

Gillar skylten:)

Efter Ikea bestämde vi oss efter mycket om och men att träffas på en park där ingen hade varit förut. Där träffade vi ytterligare tre svenskar. Det slutade med att vi spelade lite fotboll vilket var kanonkul!


Team Norrland plus Vetlanda. Vi på övre raden är alla från de norra delarna av sverige. En Kirunabo, en älvsten (om jag kom ihåg rätt, det är något liknande iaf) och sen har vi höga kustenbon:)


Motståndarteamet i första halvlek sen bytte vi lagkamrater:)


In action!

Det var Söndagsdagen det:)







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: