Polisen är lite lurig!

Jag måste bara börja säga att jag pratade med bror min och han sa att jag skriver väldigt flummigt så jag får be om ursäkt för det. Men jag skriver alltid flummigt så det lär fortsätta i den stilen men jag ska försöka att bli bättre på att skriva tydligt:D

En skillnad mellan Sverige och Usa är att i Sverige så måste polisen stå synligt för alla trafikanter, och de ska synas när de skjuter med lasern osv. Här så är det lite skillnad:
För det första så ser man en polis vart man än åker här, de är verkligen överallt. På morgonen ser man dem ofta vid skolområderna, sen senare på dagen så är de lite var stans. Men en sak som de gör under dagen är att de gömmer sig vid träden och bakom saker för att sedan kunna ta de som kör fort. Idag när jag och den andra au pairen körde barnen till skolan så kom vi ifrån söder och då stod det en polis på andra sidan vägen som skulle ta de som åkte norrut. Det kändes som att de var en ormar eller nått liknande som högg till när de fick läget. Vi åkte precis förbi honom när han var påväg ut på jakt:) lite små läskigt men det ska väll an gå bra om man kör som man ska:)

Nu har jag arbetat mina första två dagar och jag måste säga att det går bra. Det är lite jobbigt att lära sig alla vägar för just nu känns det som en stor labyrint, men det ska nog lösa sig. Den andra au pairen har ritat ungefär 4-5 karter till mig för jag fattar aldrig hur hon menar:) Men någon gång i framtiden så ska det nog lösa sig här uppe i hjärnan!

Det var det inlägget!
Nu ska jag sussa och sen startar dag 3!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: