Hejsan!

Välkommen till min nya blogg!
Ja, då var det dax att få till ett första inlägg i bloggen. På beställning av min kära familj och vänner så ska jag göra ett försök att ha en blogg så att ppäronen kan ha lite koll på dotra sin:)
Jag har just precis startat mitt år som au pair i New Jersey, USA. Jag kommer att bo i en famiilj med två barn som jag kommer att ta hand om, en pojke på 5 år och en flicka på 3.

Jag tar allt ifrån början:
I måndags så började min resa med att planet gick från Arlanda, jag mellanlandade i London och sedan gick flyget vidare till Newark. När jag satte mig på planet tiill Newark så hamnade jag brevid två andra svenska au pairer som var mycket trevliga:) Det kändes bra att man hade någon att prata med under resan så att man inte var helt själv.
När vi kom till Newark så blev vi hämtade av en gubbe som tog oss till the traning school utanför New York där vi gick i skolan med 48 andra au pairer. Vi var den minsta gruppen de hade haft på 4-5 år, men det var ända elever från 16 olika länder och 6 stycken var svenskar.
Dagarna på skolan var väldigt långa, vi gick upp 6.30, åt frukost sen började lektionerna sen gick vi till 18 med lite mat och raster däriimellan. Under första kvällen så hade vi efter lektionerna en sing a long där varje land skulle sjunga en barnvisa som man sjöng när man var liten. Vi svenskar valde små grodorna..
Den andra kvällen så kom det en as rolig polis som berättade säkerhet och sånt, sen den tredje kvällen alltså torsdagen så åkte vi in på en guidad tur in till NEW YORK, vilket hur häftigt som helst!

Sen kom fredagen då vi alla skulle åka ut till respektive familj, jag åkte bussen mot Holmdel,New Jersey. Det var två andra svenskar med på samma buss men dom skulle vidare till Philadelphia. När jag lämnades av på köpcentrat där värdmamman hämtade mig så kom hon fram och gav mig en stooor kram vilket gjorde det hela mindre nervöst! Sen for vi hem till deras hur där jag fick en liten halvchock för allt var så mycket större än vad jag hade tänkt mig. Efter rundturen som hon gav mig så gjorde hon lunch åt oss båda och även till Guniz (den au pairen som har bott här innan mig). Efter en timme så kom barnen hem och flickan sprang raka vägen till sin mamma för hon blev lite blyg men pojken sprang mot mig och gav mig en stoor kram och en puss på kinden vilket var hur gulligt som helst:D

Det här blev en kort sammanfattning av den första tiden här för mig i USA, jag ska försöka att skriva så mycket jag bara kan:)
kram!


  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: