Lördag- häftigaste dagen jag varit med om!

06.55 ringer väckarklockan för jag, värdpappan och den äldsta kusinen hade bestämt oss för att ta en springtur på stranden under morgonen. Vi kom ut dit vid halv 8 och började springa, solen var påväg upp och det blåste lite lagom. 5 min in på turen pekade kusinen ut över havet och där simmar delfiner i samma riktning som vi springer så vi kunde se dom hela vägern! Hur häftigt som helst:D
Efter löpturen frågade värdpappans bror om jag vill ut och åka vattenskoter och vem tackar nej till det?? Så vid 11 åkte vi ut tre stycken på vattenskotern och ändå gick den i 80 km/h om jag fattade det hela rätt. 
Vi åkte ut på havet och sen till ett ställe där alla vattenskotrar höll till, efter en stund fick även jag köra vilket var gälet roligt! Vi var ute i ca 1,5 h och det var nog den häftigaste timmen jag varit med om på mycket länge:)
Sen skulle jag ta tåget hem och då skjutsade pappan mig med motorcykeln vilket även det var en ny grej för mig. Jag tror inte att jag har åkt mototcykel sen jag var 8 eller nått liknande.
Malin hämtade mig på tågstationen för hon hade bjudit med mig på en middag med hennes värdfamilj. Vi åkte till morfarns golfklubb och åt en god buffé.
Efter middagen åkte vi till deras stäkningar som hade ett MEGA stort hus, alltså det är ett sån hus som man bara ser på tv. De hade hiss där inne, ett helt galet kök och lekrum! Det var det ändå vi kunde se för vi vågade inte gå runt och kolla i huset. Allihopa höll till på bakgården som hade en helt otrolig utsikt med vatten och man såg en annan del av new jersey på andra sidan med en båthamn osv.
Vid 21.00 började det att bli mörkt utomhus, så alla började sätta sig till rätt för fyverkerierna som skulle starta vid 21.30. De skulle skjutas upp från en båt som var mitt i kanalen/viken (vet inte riktigt vad det är) och vilket häftigt fyverkeri det var!
Det höll på i ca 30 minuter och det var inte små grejer det här, ibland känder det som att det var 3D och vi hade de rakt över oss. Jag satt och bara mössssssssssssss:) Helt underbart var det!
Jag måste tacka malin för att hon bjöd med mig, vilken upplevelse!:)


Jag har tyvärr inga bilder från dagen, men jag ska få några senare:)
Jag har glömt att säga att jag inte får lägga ut bilder eller skriva namn på min värdfamilj, det är därför jag skriver lilltjej eller kusin osv.

:D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: